Om oss
Vår hovedoppgave er å bistå mennesker ut i jobb og bidra til at flere får muligheten til å delta i arbeidslivet.

VIA Færder AS ble etablert i 1990 og er heleid av Færder kommune. Vi jobber for å inkludere flere i arbeidslivet, og samarbeider tett med NAV, kommunen, næringslivet, skoler og fylkeskommunen.
På oppdrag fra NAV tilbyr vi arbeidsmarkedstiltakene AFT (Arbeidsforberedende trening) og VTA (Varig tilrettelagt arbeid), og vi er en aktiv brobygger mellom mennesker og arbeidsliv. Som godkjent lærebedrift gir vi også unge med vedtak om spesialundervisning muligheten til å utvikle seg faglig og personlig gjennom arbeid. Vårt mål er å skape helhetlige og bærekraftige løsninger som fremmer deltakelse, mestring og forebygger utenforskap.
Våre verdier
Respekt og nytenkning.
Vår visjon
VIA Færder – veien videre.
Vi bygger broer mellom mennesker og muligheter.
Kvalitetssikring
Vi er godkjent leverandør av velferdstjenester gjennom det europeiske kvalitetssystemet eQuass Assurance, og har et godt samarbeid med NAV og det offentlige hjelpeapparatet. Vi er underlagt «forskrift om arbeidsrettede tiltak» i tillegg til alle lover og regler som gjelder for aksjeselskaper. Her finner du våre vedtekter.


Daglig leder
Line Indseth
Styret
Styreleder: Egil Johansen
Styremedlemmer: Ann-Kristin Heian, Elisabeth Johansen og Martin Nyerrød Thyberg (ansattes representant). Varamedlem: Ellen Morgenstjerne
Observatør for arbeidstakere: Bjørn Sigve Botnmark
Generalforsamling
Formannskapet i Færder kommune
Her kan du lese mer om oss i årsrapporten (LINK)